Kaupallinen yhteistyö Ainun kanssa.
Pääsin vastikään käymään kylässä Ainun toimistolla Helsingin Herttoniemessä. Kyselin aiemmin instagramissani, mistä haluaisitte minun kysyvän ja jokainen laittamanne kysymys pyöri enemmän ja vähemmän vastuullisuuden ympärillä. Se sopi minulle vallan mainiosti, koska juuri tuo aihe minuakin kiinnosti eniten.
Yritysten vastuullisuushan on nyt oikein hitti! Se, mitä se eri yrityksille tarkoittaa ja mitä konkreettisia tekoja tehdään, kuitenkin vaihtelee paljon! Ainulla ollaan tekemisissä vauvoille ja lapsille suunnattujen tuotteiden kanssa, joten odotin vastuullisuuden tuotteiden elinkaaressa olevan isossa roolissa. Ja niin se (onneksi!) olikin.
Ainu tekee säännöllisesti kuluttajatutkimuksia, joiden perusteella tuotteita uudistetaan.
Astuessani neuvotteluhuoneeseen sain nähdä uunituoreet ihonhoitosarjan tuotteet, joista oli “poistettu” tuoksu kokonaisuudessaan kuluttajilta saadun palautteen perusteella. Ainu tekee säännöllisesti kuluttajatutkimuksia, joiden perusteella tuotteita uudistetaan. Tämä tuoksun poistaminen oli nimenomaan perheiden toive. Toiveisiin voidaan reagoida, koska tuotekehitys ja laboratorio sijaitsevat Helsingissä ja tehdas Heinävedellä! Nämä uudistetut ihonhoitotuotteet (pesuneste, suojavoide ja pesuvaahto & shampoo) ovat myös biohajoavia ja vegaanisia.
Mitä tulee konkreettisuuteen vastuullisuuden osalta, Bernerillä on tavoitteena saada kaikki pakkauksensa täysin kierrätettäviksi vuoteen 2025 mennessä. Lisäksi tulevina kahtena vuotena (2020-2022) Berner on yksi viidestä suomalaisesta perheyrityksestä, jotka tukevat Unicefin hanketta vähentää äiti- ja lapsikuolleisuutta Ruandassa.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.